RETOURNEREN

 

Is jouw online aankoop bij LUXURY ZONE toch niet helemaal naar wens, dan kun je het artikel order uiterlijk binnen 14 dagen ruilen of terugsturen. Hoe sneller hoe beter, want we verkopen het item natuurlijk graag weer aan een andere klant. We krijgen het artikel graag in dezelfde ongedragen en onbeschadigde staat terug zoals je het van ons ontvangen hebt.

 

Artikelen die retour worden gestuurd kunnen niet vergoed en/of geruild worden, indien:

- de originele merk-, prijs- en/of LUXURY ZONE beveiliging labels van het artikel zijn verwijderd en/of verplaatst.
- de eventuele verpakking van het artikel beschadigd is, en/of ontbreekt en/of incompleet is.
- het artikel gedragen en/of gewassen is.
- het artikel gebruik- en/of draagsporen vertoont.
- het artikel vlekken en/of een parfum-/voedsel-/drank-/rookgeur heeft.
- schoenzolen gedragen en/of beschadigd zijn. 
- het artikel beschadigd is en/of je zelf getracht hebt de schade/het gebrek te herstellen.
- de voorgeschreven gebruik- en was instructies van het artikel niet zijn opgevolgd.

 

Je stelt ons vooraf per e-mail op de hoogte van de retournering. Geef aan welk artikel je wil retourneren en waarom. Vervolgens ontvang je van ons een retournummer, een retourformulier en het retouradres. Retourneringen zonder retournummer en/of retourformulier kunnen helaas niet geaccepteerd worden.

 

Kosten retourneren
De kosten voor je retourzending zijn voor eigen rekening. We adviseren je, indien je het pakket aan ons retourneert, om het artikel als pakketpost te versturen mét tracking nummer, zodat je kan zien of het pakketje ook bij ons is afgeleverd. Het retour sturen van jouw aankoop gebeurt namelijk altijd op eigen risico.

Waarom moet je verzendkosten betalen voor je retour?

Ieder bedrijf heeft effect op zijn omgeving en het milieu. Wij zijn ons daar ook erg bewust van. We voelen ons verantwoordelijk om een positieve bijdrage te leveren en om het elke dag beter te doen. Omdat er een grote stijging aan online klanten is, is het noodzakelijk om een duurzaam retourbeleid te handhaven. Want meer verkochte producten betekent in veel gevallen ook meer geretourneerde producten. Dit is natuurlijk erg milieubelastend door het extra transport; er zijn namelijk twee ritten nodig in plaats van één. Samen met jou zorgen we voor een duurzaam beleid.

 

Als jouw retour bij ons binnen is en door onze handen is gegaan, ontvang je van ons een bevestiging per mail. Als wij alles hebben gecheckt, storten we het volledige aankoopbedrag (exclusief verzendkosten) binnen 14 dagen na ontbinding terug naar de rekening waarmee destijds betaald is. In het geval van een PayPal-betaling wordt het aankoopbedrag automatisch teruggestort op je PayPal account

 

Ruilen

Het is helaas niet mogelijk om artikelen die via de webshop besteld zijn te ruilen. Als je een artikel wilt ruilen voor hetzelfde artikel in een andere maat of kleur zal je een nieuwe bestelling moeten plaatsen en het ontvangen artikel retour sturen. Dit zal als een normaal retour verwerkt worden.

Zou je graag een totaal ander item willen ontvangen dan kan je een nieuwe order plaatsen en het reeds bestelde aan ons retourneren.

Items kunnen wel, mits op voorraad, binnen acht dagen in onze winkel worden omgeruild voor een andere maat. 

In de webshop afgeprijsde artikelen kunnen alleen binnen acht dagen in onze winkel worden omgeruild voor een ander item. We geven geen geld terug. 


Klacht

Alle artikelen die wij versturen worden door ons grondig bekeken en gecontroleerd voordat het artikel naar je wordt opgestuurd. Komt het artikel niet helemaal in goede staat bij je thuis, meldt ons dit dan binnen drie dagen via info@luxuryzone.nl. We zoeken dan zo snel mogelijk naar een passende oplossing.